Tuesday, December 29, 2009

Teruskan usaha, jangan mengalah..

Assalamualaikum..

''Ilmu dan maklumat itu berbeza.
Ilmu itu cahaya.
Ilmu itu adalah sesuatu yang kita faham hingga hakikatnya,
Cahayanya terpancar ke lubuk hati,
menyebabkan diri terpanggil untuk mengamalkannya.''

Sebagai orang Islam, perlu ingat pada janjinya kepada Allah dan berjuang untuk menyempurnakan perintahNya dan meninggalkan laranganNya, di atas muka bumi ini hanyalah kerana Allah..

Monolog hati seorang sahabat..

'' Cabar minda supaya selalu ingat bahawasanya hebat macam mana pun orang-orang disekeliling aku....Dia tetap tidak boleh lawan Pemilik aku Yang Maha Hebat.. Apalah sangat hebat dimata manusia jikalau tidak hebat dan mantap di mata Allah. Orang lain hebat dan aku rasa down? Aku ada Allah yang HEBAT yang selalu bantu aku di waktu senang dan susah jika aku rapat dengan Dia kan?''

Teruskan usaha dalam membina jiwa yang besar dan tidak perlu menoleh lagi ke belakang..sesungguhnya, masa berlalu tidak akan datang kembali..

No comments:

Today's Drug

renungan

Diriwayatkan bahawa seorang sahabat Rasulullah berkata :
Ya Rasulullah, hukum2 syariah (undang-undang Islam) ini banyak bagiku, tunjukkanlah kepadaku akan sesuatu yang mendapat menjadi pegangan padaku,''
Baginda menjawab, '' HENDAKLAH LIDAHMU SENTIASA BASAH DENGAN ZIKRULLAH''
Photobucket