Monday, December 8, 2008

Doa



Assalamualaikum w.b.t. Bersyukur ke hadrat Allah, Tuhan Semesta Alam..Yg Maha Berkuasa atas Sesuatu..Yg menghidupkan dan Yang mengurniakan segala nikmat di dunia ini..tidak lupa Selawat salam ke atas nabi junjungan kita, Nabi Muhammad s.a.w.

Sungguh perit untuk menerima saat terasa jauh denganNya..bermujahadah untuk mendaptkan rasa nikmat beribadat bukanlah suatu benda mudah..tapi memerlukan kepada istiqamah..rasa terkilan, rasa nak marah, rasa geram, rasa malas dan macam-macam lagi timbul saat iman di hati tidak dipujuk untuk selalu ingat akanNya..rindu akan perasaan yg dahulu yg mana hati terasa tenang dan setiap saat terisi denganNya..Benar, perasaan itu sukar dipertahankan dan tidak bertahan lama..

Taufiq dan Hidayah comes from Allah..Taufiq is the ability that is given to any person by Allah's willing. Without Taufiq and Hidayah, people is unable to do or get something. Getting close to Allah..

Doa is the key to get taufiq and Hidayah from Allah..

2 comments:

Anonymous said...

Persoalan istiqomah bukan persoalan yang mudah. saya sendiri merasakan seperti apa yang awak rasa kini. tambah-tambah bila balik rumah .lagi susah nak istiqamah dengan amalan-amalan apatah lagi untuk mengekalkan rasa kemanisan beribadah. huhu.. fahamlah saya sabda Rasulullah SAWk dalam sepotong hadith yang direkod dari Ibn Abbas Radhiyallahu ‘anhuma. “Aku telah diubankan (dituakan) oleh Surah Hud…”,
Nabi SAW sampai beruban memikirkan persoalan istiqamah dalam surah HUD ayat 112, "fastaqim kama umirta" yang bermaksud"Oleh itu, hendaklah engkau (Wahai Muhammad) sentiasa teguh berdiri(istiqamah) di atas jalan yang betul sebagaimana yang diperintahkan kepadamu,...".
sakitnya untuk istiqamah ini. doakan saya juga agar dberi ketetapan hati dan istiqamah dalam mepertahankan rasa kemanisan beribadah dan iman.

my said...

InsyaAllah..sama2 kita ingatkan dan berpesan-pesan.syukran

Today's Drug

renungan

Diriwayatkan bahawa seorang sahabat Rasulullah berkata :
Ya Rasulullah, hukum2 syariah (undang-undang Islam) ini banyak bagiku, tunjukkanlah kepadaku akan sesuatu yang mendapat menjadi pegangan padaku,''
Baginda menjawab, '' HENDAKLAH LIDAHMU SENTIASA BASAH DENGAN ZIKRULLAH''
Photobucket