Saturday, October 4, 2008

Ijtima’ Aidilfitri bersama Kepimpinan Tertinggi

Bersama pimpinan tertinggi, majlis penuh meriah..sesi soal jawab memang dinanti-nanti..bermacam-macam soalan dilontarkan agar apa yg terbuku dihati diluahkan..

Seawal pukul 9 pg,majlis dijangka bermula. VVIP, para saf kepimpinan kelihatan terlebih dahulu tiba di perkarangan Pusat Perubatan Darul Shifa’ Cawangan Kuala Terengganu yg bertempat di Kuala Ibai sebelum sempat para hadirin, siswa,siswi dan perantau2 di negeri Terengganu memenuhkan kerusi yg ada di dalam dewan.

Ini antara sikap yang wajar dan mesti diubah oleh segenap masyarakat kita dalam usaha untuk melahirkan insan yang berketerampilan tinggi.Masa yg tidak di ‘manage’ dengan betul boleh menyebabkan kita ketinggalan di belakang..

Akhirnya, daripada waktu yg dijadualkan..sejam kemudian barulah majlis sebenar dapat dimulakan..bermula dengan ucapan aluan pengerusi majlis seterusnya majlis telah dirasmikan oleh Tuan Guru atau nama mesranya, Ayah Chik..seinfiniti kesyukuran dipanjatkan kepada Allah kerana sambutan kali ini nampaknya lebih meriah berbanding dengan tahun-tahun sebelumnya..(kata pengerusi majlis)

Apa yg ingin dibangkitkan di sini adalah apabila tiba sesi soal jawab mengenai isu semasa dan senario politik pada hari ini, hampir kesemua soalan yg diajukan datangnya dari sebelah lelaki atau muslimin..Tidak seorang pun puteri2 atau muslimat2 yg tampil gagah penuh berani untuk bangun dan bertanyakan soalan, melontarkan pendapat masing2 atau yg sewaktu dengannya..Hal ini ditujukan khas kepada setiap individu dari kaum hawa termasuk diri sendiri..lemahnya muslimat untuk tampil memberi pendapat dan cadangan didalam meeting atau perjumpaan mahupun ijtima’ seperti ini..

Sudah tibanya masa untuk kita dibahagian muslimat untuk membentuk dan menbina diri ke arah yg lebih berani, bersemangat tinggi, berilmu dan juga mengikuti pelihal hal ehwal semasa dalam negara dan luar negara.

Sesungguhnya engkau sebagai pelengkap

Moga syahid jalan dituju

Focus dalam hidup

Allah Matlamat Akhir…

1 comment:

AKU DAN PERJUANGANKU said...

macam kenal je ayatnya..salam singgah...roy

Today's Drug

renungan

Diriwayatkan bahawa seorang sahabat Rasulullah berkata :
Ya Rasulullah, hukum2 syariah (undang-undang Islam) ini banyak bagiku, tunjukkanlah kepadaku akan sesuatu yang mendapat menjadi pegangan padaku,''
Baginda menjawab, '' HENDAKLAH LIDAHMU SENTIASA BASAH DENGAN ZIKRULLAH''
Photobucket